tirsdag 7. oktober 2008

Lars Monsen <3














I dag har jeg vært på et fantastisk foredrag med Lars Monsen. Han fortalte om sine reiser, oppturer og nedturer.

1989-90: 365 dager Norge på langs
1994-95: 10 måneder Alaska på langs
1997: 40 dager Iliamna Lake og Katmai, Alaska
1997: 14 dager Kodiak Island på langs, Alaska
1998: 23 dager Admiralty Island på langs, Alaska
2000-02: 947 dager Canada på tvers

Når han fortalte om at han måtte skyte favoritt hunden sin, fordi den hadde brekt foten og slakket ned hele hundesleden, fikk jeg en STOR klump i halsen. Jeg hadde ikke greid å skyte hunden min. Men han måtte gjøre det for at ikke resten av hundene og han selv skulle dø.

Hvis du får muligheten til å dra på et slikt foredrag, anbefaler jeg å dra. For en god mann!
Kan også anbefale å se på nrk.no for å se noen av hans eskusjoner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Hørtes ganske intressant ut, stussa litt når e fikk meldinga om at du va på foredrag sjø :P Veit du om hanj ska ha mange foredrag?

- Per Olav

Anonym sa...

så kult! e å vil:D

Camilla Didriksen sa...

Høres faktisk ganske interessant ut, ja :)